E-mailmarketing

Hoog tijd om van de bezoekers op jouw website loyale klanten te maken.

E-mailmarketing inzetten om doelgroep te bereiken

E-mailmarketing

Hoog tijd om van de bezoekers op jouw website loyale klanten te maken.

Nieuwe leads aantrekken met website

Van bezoeker naar nieuwe klant

E-mail marketing is eigenlijk kort gezegd een of meer e-mails die gestuurd worden naar geïnteresseerden en/of klanten. Deze mailtjes bevatten bijvoorbeeld nieuws, aanbiedingen, een klanttevredenheidsonderzoek, maar kunnen ook updates voor bestaande klanten betreffen. 

Wat e-mail marketing zo mooi maakt is dat het relatief makkelijk is om jouw doelgroepen heel direct te benaderen. Dit kan door de interesses en het gedrag van jouw contacten te analyseren.

Maar is e-mailmarketing dan geen spam?

Nee! Ten onrechte denken veel mensen dat e-mail marketing het versturen van ongewenste reclame is, oftewel spam. De ware essentie en doel van e-mailmarketing is gelukkig iets heel anders! 

E-mailmarketing in een notendop.

Waarom e-mailmarketing?

De meeste mensen doen zelden meteen een aankoop als ze een product of dienst zien. Het is daarom belangrijk een band op te bouwen met jouw doelgroep en hen te voorzien van waardevolle content. Als je het goed aanpakt creëer je vertrouwen en ben jij top-of-mind op het moment dat zij wél een aankoop willen doen.

Email marketing, segmentatie doelgroepen

Hoe zet ik het in?

E-mailmarketing is een supersterke marketingtool om jouw doelgroep heel gericht te bereiken. Of je nu nieuwe content wilt delen, een evenement organiseert of een product in de markt zet; dankzij jouw e-maillijst breng je dat heel makkelijk onder de aandacht bij contacten die al in jouw business geïnteresseerd zijn. 

Wat kan ik ermee?

De keuze is reuze, maar de bedoeling is in ieder geval dat je de lezer met jouw mailt prikkelt en aanzet tot het bezoeken van jouw website. Door het gedrag van jouw contacten bij te houden ben je - als het goed is - goed op de hoogte van de interesses van jouw contacten, waardoor je hen gericht kunt mailen. De kans dat ze jouw website bezoeken via de links in de e-mails neemt daarmee aanzienlijk toe!

Marketing automatiseren

Omdat we e-mailmarketing graag écht goed toepassen en contacten alleen willen benaderen met content waar ze op zitten te wachten, gebruiken we 'Marketing Automation Software' van Mailblue (ActiveCampaign). Dit systeem houdt ook het online gedrag van jouw leads en klanten bij, waardoor je ze nog gerichter kunt benaderen met relevante informatie op het juiste moment. Superhandig dus!

Is e-mailmarketing wel wat voor mijn business?

Zijn er mailtjes die je handmatig stuurt?

Of e-mailmarketing van toegevoegde waarde is voor jouw organisatie, kun je nagaan door jezelf een aantal vragen te stellen.

  •  Zijn er mailtjes die je nu handmatig verstuurt?
  •  Wil je jouw klanten op de hoogte houden (nieuwsbrief)?
  •  Of wil je een challenge organiseren voor jouw doelgroep?

Is het antwoord op een van bovenstaande vragen ja? Dan kan het ook voor jouw business erg waardevol zijn om hiervoor e-mailmarketing in te zetten.

Benieuwd hoe waardevol dit voor jou kan zijn? Laten we dat dan snel ontdekken.


Stuur een bericht

Hier zet je e-mailmarketing voor in

Nieuwsbrieven: blijf top of mind bij jouw doelgroep!
Eenmalige acties: zorg voor meer verkopen met gerichte acties.
Bevestigingsmailtjes: stuur contacten automatisch een ontvangstbevestiging.

Speciale gebeurtenis: feliciteer contacten met hun verjaardag of stuur een reminder bij een achtergelaten winkelmandje. 

Extra voordelen.

Bespaar tijd & kosten

Makkelijk processen automatiseren. Dit scheelt veel tijd. En zoals we allemaal weten, tijd is geld.

Snel bijsturen

Direct inzicht in de effectiviteit van jouw e-mailcampagnes. Zo kun je makkelijk verder optimaliseren.

Blije klanten

Je maakt jouw (potentiële) klanten blij met waardevolle content, die aansluit bij hun interesse.

Bespaar tijd & kosten

Makkelijk processen automatiseren. Dit scheelt veel tijd. En zoals we allemaal weten, tijd is geld.

Snel bijsturen

Direct inzicht in de effectiviteit van jouw e-mailcampagnes. Zo kun je makkelijk verder optimaliseren.

Blije klanten

Je maakt jouw (potentiële) klanten blij met waardevolle content, die aansluit bij hun interesse.

Meer conversies

Met de juiste funnels zorg je voor meer vertrouwen, meer binding en uiteindelijk meer conversies.

Emailmarketing zorgt voor loyale klanten

Loyale achterban

Door waardevolle content te blijven delen bind je jouw klanten duurzaam aan jouw merk. 

Gouden kanaal

E-mail is nog steeds nummer één online communicatiekanaal voor veel mensen.

Meer conversies

Met de juiste funnels zorg je voor meer vertrouwen, meer binding en uiteindelijk meer conversies.

Emailmarketing zorgt voor loyale klanten

Loyale achterban

Door waardevolle content te blijven delen bind je jouw klanten duurzaam aan jouw merk. 

Gouden kanaal

E-mail is nog steeds nummer één online communicatiekanaal voor veel mensen.

Hoe meer leads, hoe meer klanten... toch?

Veel ondernemers denken dat meer leads automatisch betekent dat er meer betalende klanten zullen zijn. Maar als je niet investeert in het vertrouwen en de loyaliteit van jouw achterban, dan zullen die verworven leads helaas weinig opleveren. 

Door jouw leads te voorzien van waardevolle content zorg je er niet alleen voor dat jij degene bent aan wie zij denken als zij een aankoop willen doen, maar ook voor loyale klanten die ambassadeur worden van jouw merk. Wat wil je nog meer?

Van de bezoekers op jouw website betalende klanten maken?

We denken graag met je mee.